Help with Translation to P'urhépecha / Ayuda con Traducción al P'urhépecha?

I was wondering if there was anyone who could help translate a proverb into the P'urhépecha language. The proverb is: "they tried to bury us, they didn't know we were seed". I appreciate any help I can get. I need the translation because my youngest brother has to write a poem about our customs... show more I was wondering if there was anyone who could help translate a proverb into the P'urhépecha language. The proverb is: "they tried to bury us, they didn't know we were seed".

I appreciate any help I can get. I need the translation because my youngest brother has to write a poem about our customs and culture for his class. Sadly, my grandmother was the only one in the family who spoke P'urhépecha and she has since passed away. I am learning P'urhépecha but I still do not know enough to help my brother with the translation

Thank you very much, I appreciate it.
--
Publico este mensaje en este foro para ver si alguien me podría ayudar traducir un refrán del español al p'urhépecha. El refrán es el siguiente: "quisieron enterrarnos pero no sabían que éramos semilla".

Les agradesco mucho su ayuda. Necesito la traducción ya que mi hermano menor tiene que escribir un poema para su clase sobre nuestra cultura y tradiciones. Tristemente, mi abuela era la única en la familia que hablaba p'urhépecha pero ella ya ha fallecido. Ahora yo estoy aprendiendo p'urhépecha pero aún no sé lo suficiente para ayudarle a mi hermano con esta traducción.

Muchísimas gracias y les agradezco mucho su tiempo.
1 answer 1